26 март 2011

Женски работи

Преди няколко мсеца писах за завръщането си към чисто женските хобита - бродерия и плетки. Сега, в началото на пролетта трябва да добавя и отглеждането на цветя.

След едно посещение в оранжериите на БАН в края на февруари с Румен останахме запленени от орхидеите, които видяхме там. Аз винаги съм харесвала орхидеи, но досега не съм си купувала, защото ми се струва, че са твърде капризни и се гледат трудно. И така, за моя голяма изненада, безкрайно приятна при това, за 8ми март Румен ми подари орхидея - фаленопсис. Като изявен почитател на розово-лилавата цветова гама, първоначално ми се прииска и тя да бъде в този цвят, но нашата е бледо жълта с някои лилави листенца. Румен държеше орхидеята да си има име и след като първото предложение - Гинка, бе категорично отхвърлено, се спряхме на Жужа, заради жълтия й цвят и поради негативните асоциации на името Златка. Няма да разказвам подробно как трябва да се гледа фаленопсиса, в интернет има достатъчно специализирана информация, а бг мама, както винаги, предоставя безценни съвети и по този въпрос. Като фотограф предпочитам просто да ви представя нашата Жужа:



На фронта на плетки и бродериите също има раздвижване. Успях да изплета първия си шал по схема от списание. Следвала съм описанието съвсем точно и съм доволна от резултата. Вече съм се спряла и на модел на лятна жилетка, дори си намерих описание, което е на руски, но ми помогнаха с превода и сега остава само да си купя прежда и да започна.


Междувременно, след тримесечно очакване, пристигна и гоблена, който Румен ми поръча от ибей. По е първият ми Дименшънс и началото бе доста трудно. За първи път шия не неразграфена панама, разделянето на цветовете и символите също е различно от българските гоблени, които съм шила. Освен това се шие с различен брой нишки, като по инструкция се започва от средата на панамата. По всички тези причини първо трябваше да се разграфя панамата, а след това реших да си започна от десния край, както аз си знам, за да ми е по-лесно да си броя и следя бодовете. След няколкоседмично бродиране мога да кажа, че мече свикнах с особеностите на тези гоблени, въпреки че тепърва ми предстои да шия кръстчета и френски възел. Не съм напреднала особено много, защото шия само по около час вечер, но аз съм доволна от себе си.

Dimensions, The Wave


Сайтът на фирмата - Dimensions

Няма коментари:

Публикуване на коментар